Behold the turtle. He makes progress only when he sticks his neck out.

Själv tycker jag ju att citatet (i detta fall rubriken) är det mest klockrena citat jag hört!
Och det är också efter detta citat jag kommer försöka leva.
 
Nu är det slut med att vara rädd för omvärlden, vilket jag nu insett att jag har varit.
Nu är det slut med att gömma mig i mitt lilla skal och vara rädd för att släppa in någon.
Att våga ta chanser, att våga bli kär men också att våga bli sårad, för hur jag än kan försöka fega mig igenom livet så kommer jag någon gång att bli sårad och då handlar det mer om hur jag tar smällen än att det faktiskt hände.
 
Säkert kommer det lågpunkter men jag vet innerst inne att jag kommer ta mig ut på andra sidan starkare. Och klarar jag det inte själv så får jag väl våga be om hjälp.
 
Men jag kan inte fortsätta vara feg.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0